Behouden 2020 – een nieuwjaarswens!

Het duurde een eeuwigheid voor deze nieuwsjaarwensen op het digitale papier verschenen. Een eenvoudige ‘gelukkige 2020’ zou de geest van Classic Vespa Club Hasselt vzw immers geen eer aan doen, maar welke diepgaande, zielsroerende en hartverwarmende wensen hebben we dan wel voor je? Wel ja, dat vergde wat graafwerk, maar niet omdat er geen wensen zijn! Veel ideeën en woorden passeerden de revue, geen enkel goed genoeg om de dankbaarheid uit te drukken voor de warmte en saamhorigheid die 2019 ons bracht.

#demensen
Terugkijkend op dit jaar zien wij hoe de band tussen de leden steeds hechter wordt. Met oog voor elkaar tijdens blije gelegenheden, maar ook met een schouder en een zakdoekje op momenten dat het er écht toe deed. Verhalen werden gedeeld en emoties ondersteund. Het was een jaar van verandering waarin er een nieuw bestuur gevormd werd, statuten werden aangepast, reglementen herschreven, maar midden in al die verandering staan de leden er, als een constante, en maken we samen deze club tot wat ze is: een vriendengroep, met een gezamenlijke passie voor… dat kleine, oude Italiaanse machientje.

#demachine
En da’s eigenlijk een gek idee, toch? Hoe een paar kilo metaal en eenvoudige techniek, gelijkstaat aan hopeloze romantiek en voer voor oneindige gesprekken. De oldtimer Vespa is hetgeen dat ons samenbracht, maar wat ons allen écht bindt, is het verlangen naar authenticiteit en eenvoud. Zonder poespas. Naar een tijd waarin een Vespa nog een dagelijks gebruikt voertuig mocht zijn. Naar de dagen waarop de Vespa nog dienst deed als vakantiemobiel, om weg te gaan, naar Zuiderse landen, compleet, met het hele gezin…

#demomenten
Zulke grote (maar ook kleine) momenten, momenten die op termijn verhalen worden, die opnieuw en opnieuw verteld worden, zijn precies de momenten die Classic Vespa Club Hasselt vzw wil creëren voor zijn leden.
Kleine ogenblikken.
Belangrijke momenten.
Die, als ze worden opgerakeld, steevast beginnen met: “zeg, weet ge nog toen…”.

En dat is precies waar wij dankbaar voor zijn, en waar wij in 2020 nog meer van ’t zelfde van wensen, voor alle leden van Classic Vespa Club Hasselt vzw, voor iedereen die met een Vespa rijdt, voor alle mensen die zich inzetten om de wereld aangenaam te maken voor een ander.

Behouden tweeduizendtwintig, beste mensen, en tot bedieme!